Van de bestuurstafel - mei 2018

30-4-2018
Nieuwsafbeelding

Op stoom
Sinds ons aantreden als nieuw bestuur in het najaar van 2017, hebben we eerst de taken en processen binnen de club bekeken en verankerd. Ook hebben we gaten zoveel mogelijk opgevuld. Zo heeft de vorige penningmeester de taken overgedragen aan de ad interim penningmeester Wilfried Hollak, die wij hopelijk komende ALV formeel kunnen installeren. Ook is het ‘HHC Quick Stick Rookvrij’-project geïmplementeerd. Fijn dat dat zo positief ontvangen is door leden, collega-clubs en pers! Door de ongelofelijke inzet van verschillende vrijwilligers zien wij dat er nog meer mooie projecten opgestart en gerealiseerd worden. En ja, er moet nog veel gebeuren, maar vele handen maken licht werk. We gaan graag aan de slag met onze plannen ten aanzien van verlichting, gebruik van het kaatsgebouw, selectiebeleid, teamindelingen, trainingen, begeleiding trainers, voorbereiding voor de AVG, sponsoring en nog veel meer.
Deze willen wij graag toelichten tijdens de aankomende ALV op maandag 28 mei (20.00 uur, clubhuis). Graag tot dan!

Namens het bestuur,
Aarnout Boehmer, voorzitter


Hieronder geeft elk bestuurslid vanuit zijn of haar takenpakket een update:

Kantine & Activiteiten
Het ‘gezonde kantineteam’ (Bianca Borgsteyn-Nienhuis en Mirjam Spagnoletti) heeft ervoor gezorgd dat nu de nieuwe, suikervrije limonade ‘Cool Bear’ geschonken wordt aan de jeugdleden. Verder willen zij zich gaan concentreren op andere gezonde producten, zoals vers fruit en zelfgemaakte tosti’s.

De indelingen van de bardiensten verlopen over het algemeen erg goed, dank hiervoor! Alleen bij de latere diensten (vanaf 13.30 uur) hebben wij afgelopen weken helaas wat bardiensten toegewezen. Om te voorkomen dat dat nodig is, vragen wij iedereen om zelf een bardienst in te plannen, zodat er altijd een goed bemande bar is. Mooi: de bemanning van de wedstrijdtafel wordt door iedereen zeer gewaardeerd!

Op zaterdag 30 juni wordt het jaarlijkse Let’s Roll en Familiehockeytoernooi georganiseerd.
De tijden voor de Let’s Roll zijn als volgt:
09.00-10.00 uur: F en E teams
10.00-11.00 uur: D en C teams
11.00-12.00 uur: B en A teams Aansluitend begint het Familiehockeytoernooi, met alle extra’s zoals loterij, huldiging van de kampioenen en natuurlijk veel gezelligheid. Wij kunnen nog de nodige hulp gebruiken bij het toernooi (denk aan: klaarzetten velden, wedstrijdtafel, fluiten, bardiensten). Heel graag aanmelden via [email protected]

Materiaal
Bernice de Jong en Lilian Verhaag vormen samen de nieuwe materiaalcommissie. Lilian richt zich vooral op het keepersmateriaal, terwijl Bernice het overig materiaal onder haar hoede neemt. De commissie is druk met de voorbereidingen en inventarisatie en zal tegen het eind van het seizoen van zich laten horen wanneer shirts en materialen weer ingenomen worden. De materiaalcommissie is het best bereikbaar op [email protected].

Terrein
Henro Drost en Wilfred Yedema zijn de nieuwe leden van de terreincommissie. Misschien heb je de eerste actie al gezien: samen met Heren 1 hebben we het terras iets uitgebreid zodat we geen modderschoenen meer het veld op zien lopen. Komende weken zullen we een looppad naar veld 2 aanleggen en liggen er mooie plannen op de tekentafel op meer bezoekers rond veld 1 te kunnen ontvangen…

Ook is de club momenteel in gesprek met zowel de gemeente als verschillende aanbieders van LED-lampen om veld 2 te voorzien van verlichting. Het doel is om de komende maanden de masten te installeren, zodat we veld 2 al tijdens de donkere dagen van volgend seizoen kunnen gebruiken.

Het clubhuis heeft op korte termijn een lik verf nodig en er wordt gewerkt aan plannen voor de lange termijn. Het gaat hierbij niet alleen aan onderhoud maar ook om wat kleine aanpassingen rondom de bar en opslaghokken. Hierbij is alle hulp welkom. Doe je mee? Stuur dan even een mailtje naar [email protected]

Hockeyzaken trainingen
Wij zijn bezig om het hockeyniveau van alle leden verder te verbeteren. Hiervoor zijn al een paar ontwikkelingen in gang gezet en de komende maanden krijgt dit verder vorm.

Na een pilotperiode in november vorig jaar zijn we de tweede helft van het veldseizoen gestart met het wekelijks aanbieden van oefenstof voor de C- en D-jeugd. Hiermee verlichten we de voorbereiding van de trainingen en zorgen we ervoor dat elk team hetzelfde leert (zowel technisch als tactisch). Indien de evaluatie aan het einde van het seizoen positief is, dan breiden we dit uit naar alle jeugdlijnen.

Binnenkort starten we ook met het begeleiden en coachen van de trainers. Uitgangspunt: iedereen kan van iedereen leren. We starten na de meivakantie met een pilot en de ervaringen hieruit nemen we mee voor het invullen van de details voor seizoen 2018-2019.

Daarnaast zijn we bezig om een Clubtrainer/Technisch manager aan te stellen die een belangrijk trainersgezicht van Quick Stick zal zijn en een spil in doorontwikkeling van het spelniveau en de afstemming per jeugdlijn. De vacature is nu online gezet. Een ieder die interesse heeft wordt uitgenodigd om hier op te solliciteren!

De KNHB heeft recent haar beleidsplan gelanceerd, waarin onder andere maximaal twee trainingen per week wordt geadviseerd voor F-, E- en D-jeugd. Dit op basis van uitgebreid wetenschappelijk onderzoek. Daarnaast adviseert de KNHB een samenwerking met andere sporten. Dit om kinderen breder en veelzijdiger te ontwikkelen en gemotiveerd te houden. Als Quick Stick gaan we hiermee aan de slag!

De Toptalentcommissie en Medische Commissie zijn ook gestart. De komende maanden horen jullie hier meer van.

Teamzaken
De seniorencommissie - bestaande uit Nynke van der Werf en Brigitte Kroes - heeft een enquête afgenomen onder de seniorleden om hun wensen voor het huidige en komende seizoen inzichtelijk te krijgen. We streven ernaar om volgend seizoen een Dames 1 en 2 en een Heren 1 te hebben. Daarnaast natuurlijk Veteranen A en B en Dames A.

De selectieprocedure voor de jeugdteams geven we dit jaar anders vorm dan de afgelopen jaren. De belangrijkste verbetering die wij in ons selectiebeleid willen doorvoeren is dat we nog meer gaan inzetten op continue beoordeling. Dit gebeurt al door de trainers en coaches, die twee keer per jaar de TIPS-formulieren invullen. Daarnaast starten we met het inzetten van beoordelaars. Deze beoordelaars bekijken spelers over een langere tijd. We streven ernaar dat selectietrainingen en -wedstrijden niet meer nodig zijn. We voorkomen hiermee dat dit soort momenten te bepalend worden. Daarnaast belasten we onze jeugdleden niet met onnodige ‘stress’-momenten. We streven ernaar de teamindelingen voor juli bekend te maken. De indeling van de MA-lijn zal in samenhang met de seniorenlijn zijn. We werken momenteel aan de planning hiervan.

Dames 1 staat bovenaan in de competitie. Vorig weekend hebben ze de topper tegen Studs uit Groningen gewonnen. Promotie naar de eerste klasse lonkt! Zondag 27 mei is de eerstvolgende thuiswedstrijd om 12.45 uur.

Op 14, 28 mei en 4 juni vinden de selecties voor Noord C bij Quick Stick plaats. Op 4 juni zijn ook bondstrainers aanwezig.

Volg Quick Stick
We proberen quickstick.nl zo actueel mogelijk te houden, dus check de website regelmatig. Daarnaast kun je de club volgen via de social media:
www.facebook.com/hhcquickstick
instagram: quick_stick_heerenveen
Leuke foto’s en nieuwtjes zijn altijd welkom via [email protected]
Hoofdsponsor
Sponsoren

Quick Stick Webshop
Wedstrijdkleding is te verkrijgen bij Intersport de Leeuw. Aanvullende sportkleding is via de leden webshop te bestellen.
Laatste verslagen
Er zijn nog geen verslagen.